18 Şubat 2012 Cumartesi

3- Efendimiz'in (s.a.v) Kullandığı Özel EĞİTİM-ÖĞRETİM ve ÖĞRETME Metodları


Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm, evrensel bir eğitim-öğretim sistemi getirmiş ve
bütün kalpleri,
bütün ruhları,
bütün akılları,
bütün nefisleri ideal ufka yükseltecek bir mesaj sunmuştur.

EFENDİMİZİN (sav) KULLANDIĞI EĞİTİM METOD'LARI-3

21. Öğretme esnasında meydana gelebilecek imkan ve fırsatları değerlendirmiştir.


22. Latife ve şaka yoluyla öğretmeyi tercih etmiştir.

23. Öğrettiği hususu yeminle tekit etmiş perçinlemiştir.

24. Öğretilen hususun önemine binaen sözü üç kere tekrar etmiştir.

25. Konunun önemini oturuşunu ve duruşunu değiştirerek ve sözü tekrar ederek göstermiştir.

26. Cevabı geciktirerek muhatabın sorusunu tekrar etmesini sağlayarak onu uyarmıştır.

27. Muhatabı intibaha sevk etmek için, onu omzundan veya elinden tutmuştur.

28. Muhatabı teşvik için veya onu sıkıntıya sokacak bir durumdan dolayı, bazı hususların gizli kalmasını yeğlemiştir.

29. Söyleyeceği hususun hafızalarda daha iyi yer etmesi veya ezberlenmesi için, sözü kısa ve öz bir şekilde ifade etmiş, daha sonra ise ayrıntılarına geçmiştir.

30. Cevabın birkaç madde ile verileceği durumlarda önce cevabın kaç maddeden oluştuğunu bildirmek için sayıyı söylemiş daha sonra saymıştır.
.

İçerik Hakkındaki Yorumlarınızı Bekliyoruz..Efendim..
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder