18 Şubat 2012 Cumartesi

4- Efendimiz'in (s.a.v) Kullandığı Özel EĞİTİM-ÖĞRETİM ve ÖĞRETME Metotları


Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm, 
evrensel bir eğitim-öğretim sistemi getirmiş 
ve 
bütün kalpleri, 
bütün ruhları,
bütün akılları, 
bütün nefisleri ideal ufka yükseltecek bir mesaj sunmuştur.

EFENDİMİZİN (sav)  EĞİTİM METOD'LARI-4
31. Va'z etme, nasihat etme ve öğüt verme metodunu kullanmıştır.


32. İnsanların şevklerini kamçılama veya neticesi elem verici hususlardan şiddetle uzaklaştırma (Tergib ve terhib) metodunu kullanmıştır. 33. Kıssa ve geçmiş ümmetlere ve insanlara dair haberlerle öğretme metodunu uygulamıştır.

34. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda önce nazik bir hazırlık süreci hazırlamış ve soruyu öyle cevaplandırmıştır.

35. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda üstü kapalı olarak kinaye yoluyla ve işaret ederek yetinmiştir.

36. Kadınlara öğretmeyi ve nasihat etmeyi de asla ihmal etmemiştir.

37. Halin gerektirdiği durumlarda öğretme hususunda azarlayıp paylamayı (ta'nif) ve kızmayı (gadab) da ihmal etmemiştir. Ne var ki onun paylaması ve kızması da merhamet yörüngesinde ve ümmetinin selameti için olmuştur.

38. Talim ve tebliğde, kitabeti (yazma metodunu) da kullanmıştır.

39. Yabancı dilleri (mesela Süryaniceyi) öğrenmesi için bazı sahabeleri görevlendirmiştir ki bu husus da günümüzde dünyanın dört bir tarafında İslam'ın güzelliklerini öğrenmek isteyenlere karşı yapılacak vazifenin çok önemli bir basamağını teşkil etmektedir.

40. Bizzat kendi mübarek zatıyla talimde bulunmuştur.

Efendimiz'in (s.a.v) Kullandığı 40  Özel EĞİTİM-ÖĞRETİM ve ÖĞRETME Metotlarını sunmaya çalıştık.

Allah Rasûlü'nün Eğitim dünyası hakkında bizi aydınlatacak daha kapsamlı çalışmalar için faydalı bir kıvılcım olacaksa, ondan dolayı da kendimizi bahtiyar addederiz.

(Alıntı)
 .


İçerik Hakkındaki Yorumlarınızı Bekliyoruz..Efendim..
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder