BU PARÇA ALTIN VE ELMAS İLE YAZILSA LİYAKATI VAR
Evet sâbıkan bahsi geçmiş: Avucunda küçük taşların zikir ve tesbih etmesi;وَمَا رَمَيْتَ اِذْ رَمَيْتَ (“Attığın zaman sen atmadın”(Enfal Suresi 17))sırrıyla aynı avucunda, küçücük taş ve toprak, düşmana top ve gülle hükmünde onları inhizama sevketmesi;وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ (Ay yarıldı (Kamer Suresi: 1)) nassı ile aynıavucunun parmağıyla Kamer'i iki parça etmesi;
ve aynı el, çeşme gibi on parmağından suyun akması ve bir orduya içirmesi;
ve aynı el, hastalara ve yaralılara şifa olması,
elbette o mübarek el, ne kadar hârika bir mu'cize-i kudret-i İlâhiye olduğunu gösterir.
Güya ahbab içinde o elin avucu küçük bir zikirhane-i Sübhanîdir ki, küçücük taşlar dahi içine girse, zikir ve tesbih ederler.
Ve a'daya karşı küçücük bir cephane-i Rabbanîdir ki; içine taş ve toprak girse, gülle ve bomba olur.
Ve yaralılar ve hastalara karşı küçücük bir eczahane-i Rahmanîdir ki, hangi derde temas etse derman olur.
Ve celâl ile kalktığı vakit, Kamer'i parçalayıp Kab-ı Kavseyn şeklini verir;
ve cemâl ile döndüğü vakit, âb-ı kevser akıtan on musluklu bir çeşme-i rahmet hükmüne girer.
Acaba böyle bir zâtın bir tek eli, böyle acib mu'cizata mazhar ve medar olsa;
Acaba böyle bir zâtın bir tek eli, böyle acib mu'cizata mazhar ve medar olsa;
O zâtın Hâlık-ı Kâinat yanında ne kadar makbul olduğu
ve davasında ne kadar sâdık bulunduğu
ve o el ile biat edenler, ne kadar bahtiyar olacakları, bedahet derecesinde anlaşılmaz mı?..
Lugat:
Sâbıkan: Bundan önce,
İnhizam: Askerin bozulup dağılmasıbozgun
Zikirhane-i Sübhanî: Sübhan olan Allah’ın zikrinin edildiği yer
A’da: Düşmanlar
Cephane-i Rabbanî: Rabbin cephanesi
Eczahane-i Rahmanî: Rahman ’ın Eczahanesi
Kab-ı Kavseyn: İki yay gibiÂb-ı Kevser: Cennet ırmağının suyu
Çeşme-i Rahmet: Rahmet çeşmesi
Biat: El tutarak bağlanmak
Biat: El tutarak bağlanmak
Bedahet: Apaçık olma
İçerik Hakkındaki Yorumlarınızı Bekliyoruz..Efendim..
.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder